Işıklandırma

Önce aşağıdaki gibi bir model oluşturalım. Bu son derece basit 2 adet pencere ve duvar yer çıtaları olan bir odanın içerisini gösteren bir model.

Bu modelin çıktısını resim olarak alacağız. Genel sayfamdaki akış şemasına bakarsanız çıktı almak için bir Render Engine kullanmak gerekiyor. Işıklandırma, kullanılan Rendering Engine'e göre farklılıklar oluşturutor. Bunu aşağıda göstermeye çalışacağım. Testi Blender deki EEvee ve Cycles Rendering Engine ile yapalım.

Önce yukarıdaki modele sadece bir adet dış ışık (Sun Light - Güneş Işığı) koyalım.

EEvee Rendering Engine ile alınan resim aşağıda.

Cycles Rendering Engine ile alınan resim aşağıda

Aynı model, aynı ışıklandırma. Ama sonuç resimleri çok farklı.

Şimdi bir de odanın içerisinde tam ortaya bir bir ışık (Spot Light - Spot Işığı) koyalım.

EEvee Rendering Engine ile alınan resim aşağıda.

Cycles Rendering Engine ile alınan resim aşağıda

Buradan çıkartacağımız sonuç şu :

Her ne kadar ben bu modelde toplam 2 adet ışık koydu isem de siz ihtiyaca göre daha fazlasını koyabilirsiniz.

Şimdi bu sahnemizde biraz değişiklik yapacağız. Pencerelerde cam varmış gibi göstermek için binanın dışına yansıtıcı düzeyler koyacağım. Sonra sahneye mobilya katacağım. Bu mobilyalar içerisinde gece lambasıda olacak. Hemen söyliyeyim, bu lambanın ışımasını sağlamak için lambanın içerisine bir ışık katacağım. Son olarak dokulandırma yaparak sahneyi aşağıdaki gibi biraz daha geliştirmiş oluyorum. Şimdi sonuçlara bakalım

EEvee Rendering Engine ile alınan resim aşağıda.

Cycles Rendering Engine ile alınan resim aşağıda

Burada ışıklandırma ve kullanılan Rendering Engine sonucu çok değiştiriyor olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Ayrıca sahneye koyduğumuz ışıkların gücünü de ayarlayabilirdik. Işık ayarları ile oynamak her Rendering Engine çıktısını (sonuç resmini) çok değiştirebiliyor.