Animasyonlar 3 boyutlu veya 2 boyutlu olarak gerçekleştirilir. Şimdi size bu her ikisindende örnekler vererek aradaki farkı anlamanızı anlamanızı istiyorum.
3 Boyutlu animasyonlarda derinlik bilgisi işlenebildiğinden bu tür animasyonlar daha gerçekçi gözükecektir. Çok kısaca bu tür animasyonlardan aşağıda örnekler var.
Aşağıdaki Video sesli. Sesi duymak için hoperlörlerinizi açın.
Sanki gerçek hayattan alınmış gibi değilmi ? Ama bu tamamen bilgisayarda tasarlanıp video haline getirilmiş nesnelerin bir araya getirilmiş hali. Yani aslında hiç bir şekilde gerçekte olmayan nesneler. Ne kurbağa, ne kelebekler ve ne de ağaç aslında gerçek değil.
Şimdi bu animasyon videosu nasıl yapılıyoru açalım. Videoda kurbağa, ağaç dalı ile ağacın yaprakları ve ara ara görüntüye giren kelebekler var. Bunların her biri ayrı bir nesne. Önce bunlar tek tek modelleniyor. Yeri gelmişken söyliyeyim, modellemeye çok önem vermek gerekiyor. Çünkü bir animasyon videosunda nesnelere vereceğiniz hareket kadar o nesneleri modellerken vereceğiniz detaylar animasyonun başarısında çok önemli. Bu neden ile modellemede ayrıntılara çok önem vermelisiniz. Daha sonra bu modellere doku veriliyor. Doku ile kastedilen nesnelerin görüntüsüne renk ve şeffaflık verilmesi. Sonra görüntüyü önden gösterecek şekilde sahneye bir video kamera yerleştiriliyor. Birde sahne ışıklandırması yapılıyor ve sonra sahnedeki nesnelere hareket veriliyor. Kurbağanın belirli zaman aralıklarında sağa sola dönmesi, ağaç dalının hafif bir rüzgar varmış gibi sallanması ve yaprakların hafif dalgalanması ve son olarak kelebeklerin ara ara görüntüye girip çıkması ve bu arada kanat çırpması hareket örnekleri, yani animasyon. Son olarak tüm bu yapılanlar birleştirilip kurbağa sesi de eklenerek 3 boyutlu bir video oluşturuluyor.
Aşağıda bir başka 3 boyutlu animasyon var. Gördüğünüz üzere bir top yukarıdan aşağıya düşüyor, yere çarptığında hafifçe büzülüyor, sonra çarpma etkisi ile tekrar yukarı fırlıyor. Ama bu sırada ivme kaybettiği için daha az zıplıyor. Bu şekilde süreç topun artık hareket etmemesine kadar sürüyor. Bu da bir başka 3 boyutlu animasyon örneği.
2 boyutlu animasyonlar daha çok karikatür şeklinde modelleniyor. Bunun nedenleri hakkında bir çok açıklamalar bulursunuz internette ama literatürde bu şekilde yapılması öğütleniyor. Ayrıca 2 boyutlu animasyonlarda gerçekçilik kavramı bir takım teknikler ile elde ediliyor. Önce bu teknikleri anlamalı ve ondan sonra bu teknikleri kullanarak devam etmelisiniz.
2 Boyutlu animasyonda kullanılan teknikler bu teknikleri çok güzel anlatıyor.
Aşağıda bir okul çocuğunun 2 boyutlu olarak çok basitçe oluşturulmuş modeli, yani resimi. 2 boyutlu modellemede ayrıca sizin artistik yanlarınızın da geliştirilmesi gerekiyor. Ben bu konuda fazla iddaalı olmadığım için önce internette bir resim buldum ve o resime bakarak 2 boyutlu bir model geliştirdim. Uzmanların söylediğine göre bu tür "hırsızlıklar" çok kabul gören şeyler animasyon dünyasında. Bir çok uzman bu şekilde başlamış ve sonra animasyon yapma tekniklerine iyice hakim olduktan sonra kendi artistik yanlarını, yani bir ressam gibi çizim yapabilme tekniklerini geliştirmiş.
Aşağıda ise bu okul çocuğunun çok basitçe hareketlendirilmiş, yani anime edilmiş hali. Ben burada bu hareketleri sağlamak üzere çok basit bir sanal iskelet yapısı kullandım. Menüde bu tekniği "Rigging" bölümünde açıklıyorum.
Aşağıda ise zıplayan bir topu 2 boyutlu olarak anime ediyorum. Bu animasyonda üstte verdiğim 2 boyutlu animasyonda kullanılan teknikler videosunda öğütlenen şeyleri yapmaya çalıştım.
Aşağıdaki ise 2 boyutlu başka bir animasyon örneği. Burada bir insanı çok kabaca yürütüyorum.
Aşağıda Richard Williams'ın bir animasyon çalışması.
Aşağıda Who "Framed Roger Rabbit" adlı çok meşhur animasyon filminin ön gösterimi var. Bu animasyonda Rönesans gibi imiş ve animasyon dünyasında bir çok ilklere imza atmış.
Aşağıda ise "The Addams Family" adlı çok meşhur animasyon filminin ön gösterimi var.
Bu şekilde 3 boyutlu ile 2 boyutlu animasyonların farkını sanırım anladınız.
Bu üstte anlalatılanlar ilginizi çekti ise size tavsiyem üstteki animasyon menüsünün üstten aşağıya doğru her bir sayfasını okuyun. İlk okuyuşunuzda her şeyi tam olarak anlayamayacak olsanız bile önemli değil. İşin içerisine girdiğinizde her şey yerli yerine oturuyor. Siz şimdilik bu sayfaları okuyarak animasyon dünyasına genel bir bakış açısı oluşturun.